Preteky - prihláška

6. ročník Memoriál Fera Boháča ako

FERIBO Cup 2025

Tímová 3-hodinovka Porsche 911 RSR
v SRC Martin

Dátum: 6. december 2025

Štartovné za tím 20 EUR


Prihlásené tímy

Doterajší víťazí predchádzajúcich ročníkov

         Pretekár 1 / Pretekár 2                                Tím/ Klub
  1.    Richard Fašiang / Evka Miškolciová        SRC Martin
  2.    Igor Bukový / Vlado Hanzel                       SRC Martin
  3.    Jaro Kučera / Adam J. Kučera                  SRC Martin
  4.    Ľubo Kameništiak / Ľubo Marek              Auto Forum Martin
  5.    Vlado Rolík / Braňo Blahušiak                   Zinzino 
  6.    Miro Bokor / Laco Koterba                        MAC Revúca
  7.    Milan Šarlina / Laura Šarlinová                 Martin
  8.    Henrich Zeťák / Roland Lipták                 POKER SRC
  9.    Milan Tomašek / Jozef Miškolci ml.        MTR32
10.   Michal Miškolci / Jozef Miškolci              SRC Martin 
11.      
12.

Rok        Pretekár 1/ Pretekár2    Model                         Počet kôl
2017     Lacúch/Drška                  DTM
2018     Bukový/Peťko                 DTM
2019     M.Miškolci/Jurík            Ford GT                        2.234
2023     Bukový/Hanzel               Porsche 911 RSR       2.094
2024     J. Kučera/M.Kučera
      Porsche 911 RSR       1.696
2025     ........................................................................


PRAVIDLÁ

Preteky sú určené pre 2 až 3-členné tímy. Každý jazdec musí odjazdiť minimálne 2 stinty v trvaní 30 minút.

Každý tým preteká 3 hodiny. V prípade časového sklzu sa stinty v druhej časti môžu skrátiť z 15 min na 10. Preteky vyhráva tím s najvyšším počtom najazdených kôl v hlavných pretekoch.

ČASOVÝ HARMONOGRAM

PIATOK 5.12.2025
16:00 - 21:00   Voľný tréning

SOBOTA 6.12.2025
7:30 - 8:30        Preberanie modelov, tréning, technické preberanie modelov
9:00 - 17:00      Preteky
17:00 - 17:20    Vyhodnotenie, odovzdávanie cien

Technické preberanie modelov

Každý tým prinesie model s demontovanou karosériou. Prebraté modely budú uložené do uzavretého depa, odkiaľ budú vydávané do jednotlivých jázd a sem sa po jazde budú vracať.

Kvalifikácia

Kvalifikácia sa bude jazdiť na 2x1 min. Dvaja členovia tímu odjazdia každý 1 minútu a spočíta sa im počet najazdených kôl. Podľa výsledkov kvalifikácie budú tímy usporiadané do dvoch skupín A a B. 

SÚŤAŽNÉ PRAVIDLÁ k 21.11.2025

Každý tím odjazdí všetky drážky dráhy 2x striedavými 2x15 minútovými jazdami skupiny B a A.
Po prvých šiestich jazdách sa tímy preskupia podľa priebežného poradia pretekov.

Najrýchlejší tím skupiny začína na krajnej červenej dráhe. Striedanie dráh je v takomto poradí:

ČERVENÁ -> ZELENÁ -> MODRÁ -> ŽLTÁ -> ORANŽOVÁ -> BIELA -> ČERVENÁ

Pred každou jazdou si tím nalepí na model nálepku, zhodnú s farbou drážky, na ktorej jazdí.

Po skončení jazdy, pri striedaní skupín, si každý tím umiestni značku na okraji dráhy v mieste kde model zastavil. Z tohto miesta bude model pokračovať v ďalšej jazde svojej skupiny. Medzi dvomi jazdami danej skupiny sa model jednoducho preloží na nasledovnú drážku v mieste, kde model zastavil. Po poslednej jazde sa započíta počet dielov.

Uzavreté depo, údržba a opravy modelov
Keď  tím nejazdí, jeho model je uložený v uzavretom depe. Cez prestávku medzi jazdami, ktorá trvá 90 s, je možné na modeli vykonávať akúkoľvek údržbu a opravy. Navyše má každý tím k dispozícii tieto dva benefity:
DEPO - čas na opravu v dĺžke 5 minút, ktorý sa môže čerpať len raz v dobe, keď  je model uložený v uzavretom depe. OPRAVA - čas na opravu v dĺžke 2 minúty, ktorý sa môže čerpať len raz počas jazdy. V tomto čase sa závod preruší.


Nasadzovanie
Nasadzovanie zabezpečuje skupina, ktorá práve jazdí.

Ceny
Všetci účastníci obdržia malé trofeje a víťazný tím obdrží obraz Porsche 30x40 mm Petrolified.

TECHNICKÉ PRAVIDLÁ k 18.11.2025

Jazdíme bez zadného magnetu.

Porsche 911 RSR
V tejto kategórii môžu jazdiť iba neupravené modely 911 RSR GT3 od firmy Carrera - buď Evo, alebo digitál s doleuvedenými povolenými úpravami.

Karoséria
Karoséria musí zostať bez zmeny vo všetkých proporciách. Nie je povolené žiadne znižovanie, úpravy karosérie, alebo iné odľahčovanie karosérie, zmeny pripevňovacích pozícii, alebo orezávanie či vybrusovanie podbehov - bočníc.
Interiér iba pôvodný bez zmien.
Zadné krídlo, ak nie je originálne, môže byť aj vlastnej výroby, ale musí mať pôvodný vzhľad a rozmer a musí byť na mieste, ktoré určil výrobca modelu. Krídlo musí byť bezpečne zaistené proti odpadnutiu nalepením a musí byť na modely počas celých pretekov. K strate môže dôjsť iba v prípade kolízie ( s iným modelom, alebo náraz do mantinelov). V takomto prípade stačí, ak je nasadené počas výmeny drážky. Pokiaľ sa spojler alebo krídlo v priebehu jazdy uvoľní samovoľne a odpadne, musí byť - nasadené na pôvodné miesto. Obsluha časomiery zastaví jazdu, model bude odstránený z dráhy, preteky pokračujú a odstránený model môže pokračovať v jazde až po bezpečnom nasadení krídla.
Autá môžu byť nastriekané vo vlastných farbách. 

Podvozok
Nie sú povolené žiadne úpravy podvozku brúsením či rezaním s výnimkou zníženia priečky zadného magnetu. Z podvozku je povolené demontovať alebo odpojiť systém osvetlenia modelu, digitálny čip, prípadne prepínač polarity, systém pruženia. Povolená je aj výmena vodítka, odstránenie pružiny vodítka a prepínač smeru jazdy. Je možné vymeniť celý držiak vodítka. Podvozok nemusí obsahovať prípadné voľne oddeliteľné časti (kryty klietky apod.).
Predné aj zadné kolesá, môžu byť plastové alebo kovové. Kolesá musia byť pri pohľade zhora úplne zakryté karosériou. Predné kolesá sa nemusia točiť súčasne s osou. Osky náprav ľubovoľné.
Povolené ľubovoľné pneumatiky zadnej s výnimkou mechových. 
Vymenený môže byť aj prevod in line od ľubovoľného komerčného výrobcu, modul 0,5mm, oska a použité iné klzné ložiská. 
Povolená minimálna svetlosť modelu je 1 mm - meria sa pod priečkou zadného magnetu. Bočnice karosérie a predná časť modelu môže zasahovať pod povolenú svetlosť ale nesmie sa dotýkať dráhy. Maximálna šírka zadnej nápravy je 63 mm.
Motor DC 130 od SRP P5 Speed 20 zaplombovaný z klubu MK Púchov, alebo Carrera E-200 no nesmie byť otvorený, alebo upravený. V prípade pochybností má organizátor právo zmerať otáčky motoru. Sú to motory, homologované aj pre MSR PMP a Continental Cup.
Minimálna váha modelu modelu je 100 g.
Magnety - je povolený len jeden pôvodný stredový trakčný magnet Carrera.


5. ročník MFB - 2024  2.5 hodinovka

Neuveriteľný tesný dojazd víťazného tímu Kučera/Kučera pred osvedčenou dvojicou Bukový/Hanzel.

1. ročník MFB - 2017 1-hodinovka

Napriek tomu, že išlo o 8. pretek seriálu, svojim významom a obsadením bol jedinečný. 12 týmov s 24 pretekármi na štarte pretekali v hodinovom preteku s vlastnými modelmi zo seriálu Carrera DTM 1/32 Open. Každý pretekár odjazdil po tri jazdy v trvaní dovedna 30 minút a súčet kôl zo všetkých 6 jázd týmu určil konečné poradie. Prekvapením pretekov bola účasť dcéry Fera Boháča Bibiany Boháčovej Ťavodovej, ktorá preteky zahájila a následne si tiež zajazdila v týme Jeem Racing 3 spoločne s Jozefom Miškolcim. Už v kvalifikácii, ktorá sa jazdila na 2x1 minúta zažiaril najsilnejší AMD Racing Team Drška/Lacúch, zložený z 2. a 3. pretekára seriálu Carrera DTM. Alexov podvozok a Adamova karoséria bola zárukou výborného výsledku a kvalifikáciu s prehľadom vyhrali. Hneď za nimi skončil novozaložený tým Jeem Racing 1 Bukový /Horváth. Prekvapením bola tretia pozícia dvojice Kumičak/Supek v MAXI Racing Teame.
Podľa výsledkov kvalifikácie boli tými usporiadané do dvoch finálových skupín, ktoré jazdili striedavo svoje jazdy po 10 minút na každej dráhe. Už po prvých 3 jazdách bolo jasné, že len nepredvídaná okolnosť môže zastaviť neuveriteľne rýchly Mercedes C-Coupe týmu AMD Racing Team. Získali si náskok 10 kôl a udržali ho až do konca pretekov. Druhú pozíciu spoľahlivo držal tým Jeem Racing 1 s vynikajúcim juniorom Marianom Horváthom, ktorý jazdil s ich Corvettou rovnocenne so svojim týmovým kolegom, víťazom seriálu Carrera DTM, Igorom Bukovým.
Výborne boli na preteky pripravené obidva týmy Auto Forum Martin, ktoré spoľahlivo obsadili 3. a 4. pozíciu tesne pred týmom Tašo Racing s mladučkým Tomášom Škrabákom a púchovskou dvojicou MAXI Racing Teamom. 


2. ročník MFB - 2018 2-hodinovka


3. ročník MFB - 2019


4. ročník MFB - 2023


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky